Friday, May 29, 2009

برگزاری دادگاه دو فعال آذربایجانی در رشت


ساوالان سسی : جلسه رسیدگی به اتهامات ودود اسدی و حسین رحیمی از فعالان مدنی آذربایجانی روز سه شنبه ۵ خرداد ۸۸ در دادگاه تجدیدنطر استان گیلان برگزار شد.

پیش از این شعبه یک دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مصطفوی نیا طی حکمی ودود اسدی فعال حقوق بشر آذربایجانی و حسین رحیمی دانشجوی رشته ساختمان جهاد دانشگاهی رشت را به ترتیب به تحمل یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم نموده بود.

اسدی و رحیمی اوایل مرداد سالجاری توسط ماموران امنیتی رشت بازداشت و پس از تحمل بیش از یکماه بازداشت موقت در بازداشتگاه اداره اطلاعات رشت به قید وثیقه از زندان آزاد شدند.

اتهام این فعالین تبلیغ علیه نظام و قومیت گرائی عنوان گردیده است و طبق حکم صادره از سوی دادگاه بدوی مستندات قاصی پرونده برای صدور این حکم فعالیت های دوران دانشجویی ودود اسدی در دانشگاه آزاد اردبیل و دست نوشته ها وکتابهایش و تشکیل جلسات کوهنوردی ترکها در رشت توسط وی است.

لازم به ذکر است که علی نجفی وکیل دادگستری وکالت ودود اسدی در دادگاه تجدید نظر را بر عهده داشته و دادگاه این فعالین به صورت غیر علنی برگزار شده است.

فرانت لاین(سازمان بین المللی برای حفاظت از مدافعان حقوق بشر) در روز هشتم اوت و وزارت امورخارجه آمریکا در ۱۵ اوت ۲۰۰۸ با صدور بیانیه های جداگانه بازداشت ودود اسدی را محکوم و خواهان آزادی وی شده بودند.

ودود اسدی دانشجوی رشته زمین شناسی دانشگاه آزاد رشت، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اردبیل و مدیر مسئول نشریه دانشجویی توقیف شده" سحر" می باشد که پیشتر نیز درجریان تظاهرات اعتراض آمیز ۱۳۸۵ شهرهای آذربایجان در اردبیل بازداشت و پس از تحمل بیش از ۴۰ روز حبس آزاد شده بود.

1 Comments:

Blogger saeed3zadmirza said...

برو یک نان بربری نوش جان کن تورک خر

مطمعن باش این دو تا خرها را به جرم خر بودن در طویله محاکمه می کنیم. وبه جای نان بربری بهشون علوفه می دیم.
مبارزه با شما ترکها کار زیاد سختی نیست فقط باید راه حلش را بلد باشی
که به نظر من راه حل آرام نگه داشتن ترکها اینه که بهشون علف و نان بربری ندی.

8:35 AM  

Post a Comment

<< Home