Monday, February 23, 2009

درگیری در سخنرانی خسرو معتضد در رشت

سخنرانی خسرو معتضد مورخ و مجری برنامه تاریخ صدا و سیما عصر دیروز در رشت به درگیری انجامید.


تاریخ انتشار: ٢٥ بهمن ١٣٨٧، ٥:٢١


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاری در گیلان، جمعی از جوانان که نسبت به سخنان ایشان معترض بودند شعار «معتضد حیا کن تفرقه رو رها کن» سر دادند که با برخوردهای فیزیکی میزبانان مراسم روبرو شده و به درگیری انجامید.

این مراسم در حالی در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء ادامه یافت که در بیرون سالن میزبانان به شدت معترضین را که تعدادشان از 6-7 نفر تجاوز نمی کرد ،مورد ضرب و شتم قرار دادند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

این معترضان آذری زبان در حالی که به شدت مجروح شده بودند در گفت و گو با مسئولین حراست مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء اظهار داشتند که خسرو معتضد در برنامه های خود قرائتی دلخواه از تاریخ می کند و در بین آذری زبانان ایجاد تفرقه کرده و به قهرمانان قومی آنان توهین و افترا زده است.

این جوانان اظهار داشتند ما در قالب یک اعتراض مدنی عمل کردیم اما با حمله و ضرب و شتم میزبانان و فحش های ناسزای آنها مواجه شدیم. آیا این روش برخورد با اندیشه است؟

این گزارش می افزاید:«درگیری در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء با حضور نیروی انتظامی به پایان رسید و فقط نیروهای انتظامی معترضان را به قرارگاه انتقال داد.»

موسسه جوانان نو اندیش که مجری این برنامه بود از تشکل های غیر دولتی مورد حمایت دولت نهم است که در همین برنامه از سوی استاندار گیلان مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان جهت اختصاص به جوایز مسابقات اهدا گردید. همچنین از سوی فرماندهی انتظامی گیلان نیز جوایزی به موسسه اختصاص یافته بود.

دبیر این تشکل غیر دولتی که در ضرب و شتم معترضین فعال بود، در بخش پایانی مراسم ضمن تشکر از مسئولین استان؛ با اکران کلیپی به معرفی عملکرد اقدامات موسسه پرداخت که نیمی از آن فیلم را دیدارآقای احمدی نژاد با نهادهای نظامی تشکیل می داد.

لازم به ذکر است دکتر معتضد پس از انتقال آنها به قرارگاه پلیس با میکروفون اعلام کرد که حاضر به مناظره با معترضان است که در ادامه مجری برنامه که یکی از گویندگان صدا و سیمای مرکز گیلان است با قرائت شعری از حافظ معترضان را « احمق» خطاب کرد...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home