Saturday, January 14, 2006



حداد عادل رئيس پان ايرانيست مجلس شوراي اسلامي و ناصر عاشوري نماينده ضد ترك و ضد آزربايجاني فومن به شدت با خواست مردم آستارا و نماينده آستارا در مجلس (شاهپور مرحبا) مبني بر الحاق دوباره آستارا به استان اردبيل آزربايجان مخالفت كردندּ

اختلاف دو نماينده اصولگرا در صحن علنى


ايلنا: اختلافات دو نماينده اصولگرا در مورد حوزه هاى انتخابيه آنان به صحن علنى مجلس كشيده شد. نماينده آستارا و فومن در جلسه علنى روز سه شنبه مجلس هفتم طى نطق و تذكر آئين نامه اى به يكديگر اعتراض كردند.

ابتدا ناصر عاشورى نماينده فومن در نطق پيش از دستور خود گفت: در هفته هاى اخير توسط يكى از نمايندگان محترم استان اردبيل در يكى از شبكه هاى سراسرى سيماى جمهورى اسلامى مطالبى مبنى بر انتزاع شهر مرزى آستارا و الحاق آن به استان اردبيل مطرح شد و با عنوان مطالبى از آن دفاع كردند، پس از مدتى نيز در يكى از روزنامه هاى سراسرى طى مصاحبه اى بر اين موضع اصرار داشته كه با واكنش ها و اعتراضات كتبى و شفاهى مردم شريف گيلان خصوصاً آستارا مواجه گرديد كه در نهايت با پيگيرى استاندار گيلان و مجمع نمايندگان استان، موضع گيرى رسمى وزارت كشور كه طى اطلاعيه اى از سيماى جمهورى اسلامى پخش گرديد، ضمن واهى و بى اساس خواندن اين ادعا، انتزاع آستارا را منتفى دانسته و نگرانى مردم را برطرف كرد. نماينده فومن ادامه داد: متاسفانه پس از گذشت چندى، باز نماينده مذكور در نمازجمعه شهر آستارا حاضر شده و بر موضع گيرى هاى گذشته خويش اصرار داشته كه منجر به درگيرى بين نمازگزاران شد لذا بر خود وظيفه مى دانم مطالبى را كوتاه به سمع و نظر مسئولان نظام و نمايندگان محترم مجلس برسانم، اولاً از اين تريبون مقدس مجلس اعلام مى نمايم كه ساليان سال است كه مردم شريف منطقه در كنار هم زندگى مسالمت آميز و آرامى را داشته و دارند، به رغم خويشتندارى مسئولين و نمايندگان استان خصوصاً مردم شريف گيلان و آستارا كه تاكنون از خود نشان داده اند، اجازه نخواهند داد كه به هر بهانه اى آسايش و امنيت سياسى و اجتماعى مردم منطقه به خطر افتد.

وى افزود: ثانياً سوابق و اسناد تاريخى نشان مى دهد كه در قرن هاى اخير به جز ايام كوتاه زمان حكومت دست نشانده پيشه ورى و غلام يحيى شهرستان مرزى آستارا هميشه جزء استان گيلان بوده و خواهد بود. عاشورى اضافه كرد: ثالثاً جنابعالى كه دم از مردم آستارا مى زنيد و دايه مهربان تر از مادر شده ايد آيا مصالح ملى انقلابى استانى قومى، دينى را در نظر گرفته ايد يا فقط مسائل سياسى خود را در نظر مى گيريد و منافع سياسى خود را بر امنيت ملى و مردم ترجيح مى دهيد؟ و رابعاً: بنده اعلام مى كنم مردم شريف گيلان خصوصاً مردم نجيب آستارا با حمايت نمايندگان و مسئولان خود اجازه نخواهند داد حتى يك روستا از گيلان منتزع و به استان ديگر الحاق شود.

پس از اين نطق، نماينده آستارا با اعتراض به عاشورى و طى تذكرى گفت: لطفاً نمايندگان در مورد حوزه انتخابيه خود صحبت كنند زيرا نماينده هر حوزه مصالح و منافع خود را تشخيص مى دهد. «شاپور مرحبا» در تذكرى آئين نامه اى گفت: در نطق پيش از دستور آقاى عاشورى در موارد مختلف جهانى و شهرستانى صحبت كرد و اشاره به آتلانتيك و آستارا داشت. وى افزود: بنده ضمن احترام به همكاران خود به استحضار ملت شريف ايران و مردم متدين اردبيل و گيلان مى رسانم كه مردم شريف و مرزدار آستارا و خدمتگزار كوچك آنها با سابقه چندين دوره خدمت در مجلس بهتر از همه مصلحت و منافع خودشان را تشخيص مى دهند و در همراهى با مردم بزرگوار ايران جهت صيانت از ارزش هاى انقلاب و تبعيت مقتداى خود حضرت آيت الله خامنه اى مصلحت خود را مى دانم. وى افزود: من به نيابت از مردم آستارا از دوستان خواهشمند هستم كه به خاطر ما خود را به زحمت نيندازند و از دوستان خواهش مى كنم كه به مسائل حوزه انتخابيه خود بپردازند و مسئله قوم گرايى و قبيله گرايى را وارد اين مقوله نكنند.

حدادعادل نيز در پاسخ به مرحبا گفت: به هر حال دوستان آقايان عاشورى و مرحبا، گيلانى ها و اردبيلى ها توجه كنند ما همه طور حرفى در مجلس داشتيم مگر اينكه چيزى از گيلان نصيب اردبيل شود و يا بخشى از آنجا نصيب گيلان شود، خواهش مى كنم به اين پروژه مسائل استانى، يك موضوع تازه اضافه نكنيد و مردم گيلان هم سر جاى خود هستند و مشكلات كشور هم با اين حرف ها حل نمى شود. وى افزود: كار و صداقت و تلاش كه شعار مجلس هفتم و دولت نهم است مشكلات آنها را حل مى كند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home