Wednesday, December 28, 2005



مردم آستارا و نماینده این شهرستان در مجلس خواستار الحاق دوباره شهرستان آذربايجاني بندر آستارا به استان اردبیل شدند.

آقای حسن نوعی اقدم نماینده مردم اردبیل و نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در مجتمع فرهنگی- هنری فدک اردبیل خواستار الحاق شهرستان بندر آستارا به استان اردبیل شد. وی دلایل طرح این مسأله را زبان ، فرهنگ، قومیت، آداب و رسوم مشترک و مراودات اداری، تجاری و اجتماعی و نزدیکی به اردبیل که از جمله شاخص ها و ملاک های پیوستگی این شهرستان به استان اردبیل است ذکر نمود.

طبق نوشته نشریه آراز نوعی اقدم اضافه کرده که : این موضوع خواسته مردم آستارا، نماینده این شهرستان در مجلس و مردم و مسوولان استان اردبیل است.

نماینده اردبیل اضافه نموده که : در سالهای گذشته به خواسته های مردم این شهرستان بی اعتنایی شده است و آنها از وضعیت موجود گله مند هستند. در این آیین جمعی از مسوولان و مردم اردبیل و نیز عده ای از معتمدین و شهروندان آستارا حضور داشتند. در این جلسه جعفر جعفرزاده فرهنگی باز نشسته اهل آستارا به تشریح اشتراکات قومی ، فرهنگی، اجتماعی و مناسبات اقتصادی اردبیل و آستارا پرداخت.

بندر آستارا در 75 کیلومتری اردبیل واقع است . لازم به ذکراست که در زمان رژیم پهلوی آستارا را از آذربایجان به خاطر وجود گردنه و بعد مسافت از مرکز استان در آن زمان یعنی تبریز جدا نمودند، ولی حالاکه هم بعد مسافت به خاطر استان شدن اردبیل و هم حل راه ارتباطی به بهترین وجه مطلوب برطرف گردیده است، به نظرمی رسد که دیگر بهانه بخصوصی برای بازگردانیدن آستارا به اردبیل دیگر باقی نمانده است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home