Friday, January 21, 2005

اهالى آستارا، اخبار المپيک را از تلويزيون باکو دنبال مى کنند



اهالى آستارا، اخبار المپيک را از تلويزيون باکو دنبال مى کنند

اهالى آستارا، باتوجه به شرايط مناسب پخش و پوشش ، اخبار و تحولات المپيک را از شبکه هاى تلويزيونى جمهورى آذربايجان دنبال مىکنند. هم اکنون يک شبکه خصوصى تلويزيونى جمهورى آذربايجان بنام "ليدر" هر روز حدود شش ساعت از برنامه هاى خود را به پخش مستقيم مسابقات مختلف بازيهاى المپيک اختصاص داده است . علاقه مندان تحولات المپيک در شهر مرزىآستارا در شمال گيلان و مجاورت جمهورى آذربايجان مىگويند : شبکه هاى ايرانى، بازيهاى المپيک را يا پوشش نمىدهند و يا پوشش با تاخير پوشش مىدهند و تمرکز کار گزارشگران بر مسابقات بسيار کم ورزشکاران ايرانى است .

جاويد مصطفوى ورزشدوست ساکن آستارا گفت : نحوه پخش مسابقات از شبکه هاى ايرانى نيز با کارگردانى ضعيف و پخش حاشيه هاى نامربوط در هنگام پخش يک مسابقه صورت مىگيرد. وى افزود : المپيک بزرگترين رويداد ورزشى جهان است اما پوشش نامناسب و محدود سيما، باعث دلزدگى مردم از تعقيب آن شده است .

داريوش ملک زاده يک خبرنگار ورزشى ساکن آستارا نيز گفت : اکثر فيلم هاى مربوط به بازيهاى المپيک از تلويزيون ايران پس از نيمه شب پخش مىشود و امکان ديدن آن براى بسيارى از مردم وجود ندارد. وى افزود : بهتر بود به جاى داير کردن استوديوى پخش در آتن و بيان طولانى نتايج مسابقات مختلف به نشان دادن فيلم هايى از مسابقات اقدام مىشد. ملک زاده گفت : پخش مستقيم بسيارى از مسابقات ، به دليل برخورد با اخبار، نيمه تمام رها مىشود و تماشاگران در برخى موارد حتى نتيجه آن را نيز نمىدانند. وى گفت : شبکه ليدر باکو هر روز بمدت شش ساعت در عصر و شب ، خلاصه تمام مسابقات را نشان مىدهد و به همين دليل جذابيت بسيار زيادترى نسبت به برنامه هاى مشابه ايرانى دارد.

محسن کهکشانپور يک شهروند آستارا نيز گفت : در شرايطى که گفته مىشود،بايد با تهاجم فرهنگى مبارزه کرد، نحوه پخش برنامه هاى ورزشى المپيک باعث گرايش بسيارى از مردم به شبکه هاى خارجى بخصوص جمهورى آذربايجان شده است . در شهرستان مرزى آستارا حدود۱۰ کانال خارجى از کشورهاى آذربايجان ، ترکيه و روسيه دريافت مى شود.

IranSport

0 Comments:

Post a Comment

<< Home